Przewierty pod autostradami

Jedną z wykonywanych przez nas usług są przewierty pod autostradami. Z zastosowaniem technologii bezwykopowej wykonujemy precyzyjne, bezinwazyjne przewierty pod autostradami. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży i specjalistycznym urządzeniom sterującym oraz pomiarowym, wykonujemy przewierty zmniejszając ryzyko uszkodzenia infrastruktury podziemnej i naziemnej. Technologia bezwykopowa, która pozwala na prowadzenie rury w poziomie w ściśle określonym kierunku, umożliwia tyczenie tras dla instalacji podziemnych, które pokrywają się niemal w 100% z założeniami projektowymi. Przewierty te są niezwykle ważne przy budowie nowych odcinków autostrad, jak również przy modernizacji istniejących dróg. Dzięki precyzyjnie sterowanym urządzeniom, możliwe jest dokładne umiejscowienie przewiertów zgodnie z założeniami projektowymi, co jest kluczowe dla zachowania struktury i bezpieczeństwa autostrad.

Stosowanie technologii bezwykopowej do przewiertów pod autostradami ma wiele zalet. Przede wszystkim, jest to metoda, która minimalizuje wpływ na środowisko oraz infrastrukturę naziemną. Nie wymaga wykopów ani rozległych prac ziemnych, co znacząco redukuje czas trwania projektu oraz koszty związane z jego realizacją. Technologia ta pozwala na precyzyjne prowadzenie rur i kabli pod ziemią, bez potrzeby przerywania ruchu na autostradach.

rura


Przygotowanie do przewiertów pod drogami

Przygotowanie do przewiertów pod drogami wymaga szczegółowej analizy i planowania. Na początku konieczne jest przeprowadzenie dokładnych badań geologicznych oraz hydrologicznych, aby zrozumieć warunki panujące w miejscu przewiertu. Następnie, projekt musi być szczegółowo zaplanowany, z uwzględnieniem wszystkich możliwych scenariuszy i potencjalnych przeszkód. Ważne jest także uzyskanie wszystkich niezbędnych zezwoleń i licencji.

Przebieg prac przewiertowych pod autostradami jest skomplikowany i wymaga precyzyjnego koordynowania. Na początku, po uzyskaniu wszystkich niezbędnych zezwoleń, rozpoczyna się etap wstępnych prac przygotowawczych, które obejmują m.in. zabezpieczenie terenu. Następnie, za pomocą specjalistycznego sprzętu, przeprowadzane są właściwe prace wiertnicze. Cały proces jest monitorowany za pomocą zaawansowanych systemów pomiarowych, co pozwala na bieżąco kontrolować postęp prac i dokonywać niezbędnych korekt. Po zakończeniu przewiertów, przeprowadzane są prace porządkowe, a teren jest przywracany do stanu pierwotnego.

 

Jakie są zalety przewiertów sterowanych pod autostradami?

Decydując się na przewierty pod autostradami metodą bezwykopową, można skorzystać z wielu korzyści. Przede wszystkim, jest to technika, która znacznie zmniejsza zakłócenia dla ruchu drogowego i minimalizuje wpływ na środowisko. Pozwala ona wykonywać przewierty bez ingerencji w sąsiadującą z terenem robót infrastrukturę – również na terenach silnie zurbanizowanych. Co więcej, technologia bezwykopowa jest całkowicie bezpieczna dla środowiska naturalnego, dzięki czemu przewierty mogą być wykonywane również na terenie o nierównym ukształtowaniu –także pod korytami rzek i innych akwenów.

Metoda bezwykopowa znacznie zmniejsza konieczność zmiany organizacji ruchu drogowego – roboty wiertnicze są prowadzone bezkolizyjnie dla uczestników ruchu autostradowego. Ponadto, metoda ta pozwala na szybsze i tańsze realizowanie projektów, gdyż eliminuje potrzebę przeprowadzania rozległych prac ziemnych. Poza przewiertami sterowanymi pod autostradami wykonujemy również przewierty pod drogami szybkiego ruchu, drogami lokalnymi i innymi trasami komunikacyjnymi. Firma Stanmar, dzięki swojej technologii bezwykopowej, jest w stanie realizować te zadania z najwyższą precyzją. Korzystając z nowoczesnych urządzeń sterujących i pomiarowych, przewierty są wykonywane z minimalnym ryzykiem dla istniejącej infrastruktury.